Wpisy

  • czwartek, 20 września 2012
    • Chcesz być zdrowy? Jedz brokuła!

      Coraz bardziej popularny w Polsce staje się krewniak kalafiora - brokuł, nazywany też zielonym kalafiorem, bądź kapustą szparagową. Warzywo to doskonale nadaje się do uprawy w naszym klimacie, bowiem jest odporne na przymrozki.

      Dzięki swoim właściwościom, które zapobiegają  groźnym chorobom (np. nowotworom oraz chorobom serca), brokuł zaliczany jest do jednych z najzdrowszych warzyw. Posiada on dużą ilość witamin, między innymi witaminę C, A, B, a także dostarczają takich minerałów, jak wapń, żelazo, fosfor, czy miedź. Ponadto zawierają cenne przeciwutleniacze, które mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Pozwalają one bowiem na regenerację układu immunologicznego, kości, a także mózgu.

      Powiada się, że dzięki  zwalczaniu wolnych rodników, warzywa te są idealnym sposobem na opóźnienie starości. Brokuł ma także terapeutyczne właściwości, jeśli chodzi o anemię. Zachwycające wyniki uzyskuję się szczególnie u dzieci oraz kobiet ciężarnych.

      Surowe brokuły stosowane są zwykle do sałatek, gotowane zaś stanowią idealny dodatek do potraw. Popularna jest na przykład zupa brokułowa, doskonała na jesienny obiad. Brokuł nie wymaga długiego gotowania, zatem powinno się go dodawać do dań dopiero na sam koniec. Dłuższe gotowanie powoduje bowiem znaczny ubytek witamin i minerałów.

       

      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (3) Pokaż komentarze do wpisu „Chcesz być zdrowy? Jedz brokuła!”
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      czwartek, 20 września 2012 10:53
  • piątek, 24 sierpnia 2012
    • Jedz pomidory

      To popularne w Polsce warzywo oprócz doskonałego smaku ma wiele właściwości zdrowotnych, o których na co dzień nie pamiętamy.

      Pomidory są bowiem bardzo dobrym źródłem witaminy C, która, jak wiadomo, ma szereg pozytywnych skutków dla naszego zdrowia. Wzmacnia odporność, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, ma również działanie bakteriobójcze.

      W pomidorach znajdziemy również witaminę E odpowiedzialną za zdrowy wygląd naszej skóry, jak również witaminę A, K oraz witaminy z grupy B.

      Dużą rolę dla naszego zdrowia odgrywa zawarty w pomidorach likopen, który odpowiada między innymi za zapobieganie powstania miażdżycy oraz zawałów serca. To właśnie jemu pomidory zawdzięczają swoją czerwoną barwę.

      Jednak to nie koniec właściwości zdrowotnych pomidora. Zawiera on również wiele minerałów,jak potas regulujący ciśnienie krwi, ale również żelazo, wapń i magnez.

       Pomidory świetnie wpływają na kondycję naszych włosów i skóry. Zawierają dużo wody oraz błonnik, co z kolei doskonale wpływa na przemianę materii.

      Z pomidorów możemy przyrządzić wiele smacznych potraw. Oprócz spożycia ich na surowo na kanapkach czy w sałatkach, najczęściej z pomidorów przyrządza się zupy, koncentraty, soki lub dodaje do duszonych i smażonych potraw z warzyw i mięsa.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      piątek, 24 sierpnia 2012 08:03
  • poniedziałek, 21 maja 2012
    • Zdrowy niezbędnik na lato

      W sezonie wiosenno-letnim w naszej diecie coraz częściej goszczą warzywa i owoce dostarczające niezbędnych witamin i minerałów. Jednak dzienne zapotrzebowanie na poszczególne mikroelementy jest zazwyczaj dużo większe niż to, którego zwykle dostarczamy. Dzieje się tak dlatego, iż kupowane w supermarketach warzywa i owoce maja dużo mniej witamin niż kiedyś, a  to głównie za sprawą różnego rodzaju modyfikacji genetycznych.  Często też zamiast sięgać po pełnoziarniste produkty, wybieramy jasne pieczywo, które ma niską wartość odżywczą.

      Obecnie coraz większą popularnością, a co ważne, zaufaniem cieszą się dostępne na rynku suplementy diety. Warto wybierać te na bazie naturalnych składników.

      Dla urody

      Osoby, które dbają o wygląd, powinny wybierać preparaty zawierające witaminy z grupy B, cynk, żelazo oraz szlachetne oleje. Wybierając tabletki na włosy warto sprawdzić, czy zawierają one wymienione wcześniej związki.

      Dla smukłej sylwetki

      Wiosną każdy marzy o tym, aby szybko pozbyć się tłuszczyku, który zgromadził się wokół talii przez okres zimowy. Warto zatem przygotować odpowiednią dietę pamiętając o tym, aby była ona bogata we wszystkie niezbędne mikroelementy. Warto wyeliminować z diety słodycze, zastępując je owocami, a zamiast tłustych mięs spożywać więcej ryb, które dostarczą cennego białka oraz cennych kwasów omega-3.
      Wsparciem podczas zrzucania zbędnych kilogramów będzie naturalny suplement diety na odchudzanie, który nie tylko pomoże spalić tkankę tłuszczową, ale również wzmocni nasza kondycję fizyczną w trakcie uprawiania sportu.

      Dla stawów i kości

      Wiosna i lato to czas, gdy coraz częściej oddajemy się różnego rodzaju aktywnościom fizycznym. W przypadku sportów wymagających dużego wysiłku oraz znacznie obciążających stawy warto odpowiednio zabezpieczyć się przez kontuzjami oraz innymi dolegliwościami, gdyż ich skutki mogą z czasem okazać się dużo bardziej kłopotliwe dla naszego zdrowia. Nawet pozornie niegroźny ból kolana może być początkiem poważnego urazu.Dlatego sięgajmy po preparaty zawierające kolagen, który pomaga utrzymać prawidłową strukturę tkanki stawowej i kostnej.
      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 21 maja 2012 08:45
  • poniedziałek, 14 maja 2012
  • środa, 11 kwietnia 2012
    • Precz z wiosennym osłabieniem

      Zmęczenie, senność, brak energii,stany depresyjne, utrata sił witalnych, ból głowy oraz problemy z zasypianiem to tylko niektórej objawy sezonowego osłabienia organizmu. Niestety na te dolegliwości podatnych jest wiele osób, zwłaszcza kobiet, co powoduje duży dyskomfort psychiczny i często uniemożliwia normalne funkcjonowanie.

      Jednak bez obaw! Wystarczy wdrożyć w życie kilka prostych zasad, a powyższe objawy nie będą nam dokuczały.

      Przede wszystkim warto zadbać o odpowiednią dietę. Po zimie nasz organizm pozbawiony jest cennych witamin i minerałów, dlatego powinniśmy jak najszybciej uzupełnić je w postaci warzyw i owoców. Wczesną wiosną nie mamy zbyt dużego wyboru, dlatego można zastosować w tym okresie kurację poprzez multiwitaminowe suplementy diety.

      W diecie nie zapominajmy o produktach pełnoziarnistych, zawierających błonnik. Natomiast kawę i mocną czarną herbatę warto zastąpić zieloną, czerwoną lub białą.

      Sięgajmy często po ryby, zwłaszcza te tłuste, które są bogate w kwasy omega-3 wzmacniające odporność.

      Bardzo ważne jest również oczyszczanie organizmu z toksyn nagromadzonych w nim przez zimę. Zrezygnujmy z alkoholu, słodyczy, tłustych, smażonych potraw i produktów przetworzonych.

      Ponieważ dni stają się coraz dłuższe, warto wykorzystać ten fakt i spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, w słońcu. Nawet niewielki wysiłek fizyczny skutecznie poprawi nasze samopoczucie, dotleni mózg i wzmocni odporność.

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      środa, 11 kwietnia 2012 07:56
  • wtorek, 27 marca 2012
    • Przypraw na zdrowie!

      Z pewnością większość z nas doskonale wie, jak duże znaczenie dla naszych potraw mają przyprawy. Dodajemy niemal do każdego dania, aby zaostrzyć smak, nadać daniu odpowiedni aromat.

      Jednak często zapominamy, iż przyprawy, zarówno te w postaci świeżych ziół, jak i suszu, mają wiele dobroczynnych właścwości, które doceniane są od wieków.

      Na przykład oregano - przyprawa powszechnie stosowana jako dodatek do wielu dań, doskonale wspomaga trawienie. zioło to posiada wiele innych właściwości. Sprzyja bowiem oczyszczaniu organizmu, natomiast olejek z oregano ma działanie przeciwgrzybicze.

      Podobnie imbir, który jest stosowany w leczeniu mdłości, wymiotów, łagodzi wzdęcia. imbir jest również świetnym sprzymierzeńcem w leczeniu przeziębień, ma działanie przeciwinfekcyjne oraz wpływa na wzmocnienie organizmu.

      Warto dodać, iż cynamon, który używamy głownie do deserów, ma wiele pozytywnych na nasze zdrowie właściwości, między innymi wpływa na poprawę nastroju oraz poprawia trawienie.

      Jak widać przyprawy, które mają poprawić smak naszych potraw, moga również pomóc na wiele naszych dolegliwości.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      wtorek, 27 marca 2012 17:34
  • piątek, 23 marca 2012
    • Stres a bezsenność


      Nadmiar obowiązków zarówno w pracy, jak i w domu, bywa dla nas bardzo stresujący. Jak wiadomo stres ma swoje pozytywne oraz negatywne strony, jednak bez wątpienia ten trwający zbyt długo wpływa bardzo niekorzystnie na nasz organizm.

      Często jednym z  objawów stresu są problemy z zasypianiem. Stres osłabia nasz organizm, a w szczególności nasz układ nerwowy. W wyniku tego często zdarza się, że cierpimy wówczas na bezsenność, co dodatkowo pogarsza naszą sytuację, bowiem brak odpowiedniej dawki odpoczynku sprawia, że nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo się zregenerować.

      Najlepszą metodą na stres i związaną z nim bezsenność jest relaks, najlepiej na świeżym powietrzu. Nie każdy jednak ma do tego odpowiednie warunki, dlatego warto zaatakować z innej strony. Jak wszyscy wiemy, nasz organizm to prawidłowego funkcjonowania potrzebuje witamin., które czerpie ze spożywanego pokarmu.
      Dla wzmocnienia układu odpornościowego warto sięgać po produkty bogate w witaminy z grupy B, zawarte w produktach pełnoziarnistych.
      Ponadto należy włączyć do diety produkty zawierające wapń i magnez. W sytuacjach kryzysowych, ale również profilaktycznie, jeśli podatni jesteśmy na stres, warto sięgać po suplementy diety zawierające kompleks witamin zapobiegających stresowi i pozytywnie wpływających na nasz sen.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „Stres a bezsenność”
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      piątek, 23 marca 2012 06:59
  • poniedziałek, 19 marca 2012
    • Problemy trawienne

      Problemy z układem pokarmowym dotykają większość z nas. Mogą one być wywołane wieloma czynnikami. Do najczęstszych wymienić należy nietolerancję na niektóre pokarmy, spożycie nieświeżego jedzenia, nieregularne spożywanie posiłków, stres, czy też choroby narządów pokarmowych, jak wątroba, trzustka, żołądek, jelita.

      Objawami dolegliwości pokarmowych są najczęściej wzdęcia, biegunki lub zaparcia, bóle i kłucie w brzuchu, uczucie pełności, refluks.  Są one niezwykle uciążliwe i wywołują znaczny dyskomfort, dlatego warto wiedzieć, jak radzić sobie z nimi na co dzień.

      Większość powyższych objawów spowodowana jest zaburzeniem trawienia. Na skutek zalegającego w żołądku pokarmy wytwarzają się gazy, które zalegają w jelitach.
      Przede wszystkim należy starać się jeść regularnie małe porcje pokarmu, który na bieżąco będzie trawiony. Ważny w diecie jest błonnik, którego najwięcej znajduje się w warzywach i owocach.Wspomaga on trawienie i ułatwia wypróżnianie.

      Spożywane pokarmy powinny być różnorodne ta, aby zawierały wszelkie niezbędne witaminy i minerały, dzięki którym poszczególne pokarmy są odpowiednio trawione.

      Nie należy jeść w pośpiechu, gdyż wtedy do naszego żołądka wraz z pokarmem trafia zbyt dużo powietrza. Unikajmy również stresu, który jest częstym winowajcą naszych problemów trawiennych.

      W momencie, gdy odczuwamy dolegliwości warto sięgać po herbatki ziołowe ułatwiające trawienie i łagodzące objawy. Doskonała jest znana wszystkim mięta, rumianek, czy koper włoski. Dobrze jest również przeprowadzić oczyszczanie jelit, dzięki czemu usuniemy zalegające  w nim resztki pokarmu i tym samym poprawimy perystaltykę. Warto również dodawać do potraw odpowiednie przyprawy ułatwiające trawienie, jak na przykład pieprz cayenne, natomiast do potraw wzdymających dodawajmy kminek.

      Warto też mieć zawsze przy sobie tabletki na trawienie, które należy spożywać po ciężkostrawnym posiłku lub w  momencie pojawienia się dolegliwości trawiennych.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „Problemy trawienne”
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 19 marca 2012 07:53
  • niedziela, 11 marca 2012
    • Grypa czy przeziębienie?

      Wiele osób myli te dwa pojęcia lub stosuje je zamiennie, co nie jest słuszne. Grypa jest bowiem chorobą wywołaną wirusami, natomiast za pojawienie się przeziębienia odpowiedzialne są bakterie.
       Przeziębienie najczęściej pojawia się stosunkowo powoli, a  do jego najczęstszych symptomów zaliczyć można kichanie, katar oraz uczucie drapania w gardle. Aby zwalczyć te objawy należy wzmocnić odporność poprzez dostarczenie odpowiedniej dawki witaminy C, a także rozgrzewać organizm pijąc gorące herbaty z miodem i imbirem, nacierać się specjalnym kremem rozgrzewającym.


      Natomiast grypa atakuje nagle i charakteryzuje się podwyższoną temperaturą. bólami stawowymi i mięśniowymi. Spada również nasze samopoczucie, czujemy się zmęczeni, osłabieni i niezdolni do wykonywania codziennych czynności. Grypie towarzyszyć mogą również objawy przeziębienia, jednak nie jest to zasadą. Niebezpieczne są jednak wszelkie powikłania po grypie w postaci zapalenia zatok przynosowych, zapalenia płuc lub oskrzeli, a w gorszej wersji: zapalenie mięśnia sercowego oraz opon mózgowych.


      W przypadku zachorowania na grypę konieczne jest odpowiednie, konsekwentne leczenie. Podstawą jest pozostanie w domu, przyjmowanie leków obniżających gorączkę oraz preparatów na wzmocnienie odporności. Przebieg grypy może trwać około 4-5 dni. Pod żadnym pozorem nie lekceważmy tej choroby, a leczenie rozpocznijmy natychmiast po wytępieniu pierwszych jej objawów.
      Pamiętajmy również, że okres przedwiośnia to doskonały moment na rozwój wirusów grypy, dla których najlepszą temperaturą jest około 5 Stopni.
      Warto sięgnąć po suplementy lub zestawy witamin, które wzmocnią nasza odporność i uchronią zarówno przed grypą, jak i przeziębieniem.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      niedziela, 11 marca 2012 18:30
    • Wzmocnij włosy i paznokcie na wiosnę

      Po zimie kondycja naszej skóry, włosów i paznokci nie jest najlepsza. Przyczyną tego jest niedobór witamin i minerałów, któryh w sezonie zimowym spożywamy zdecydowanie za mało, mimo, iż w tym okresie spożywamy dużo więcej pokarmów. Brak sezonowych warzyw i owoców sprawił, że naszemu organizmowi brakuje wielu cennych składników odżywczych.

      Aby wzmocnić nasze paznokcie oraz włosy, koniecznie należy uzupełnić braki witaminy A. Znajdziemy ją w takich produktach, jak suszone morele, czy marchew. Warto jak najczęściej sięgać po świeży sok marchwiowy. Witaminę A znajdziemy również w produktach pochodzących z pełnotłustego mleka, wątrobie oraz tranie. Warto również do diety włączyć tłuste ryby, które są bogate w kwasy omega-3.

      Na stan naszych włosów, skóry i paznokci wpływ ma również witamina B, którą znajdziemy w  kiełkach pszenicy, orzechach, czy zielonych warzywach.Nie może również zabraknąć witaminy C, niezwykle ważnej dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu.

      Bardzo ważna jest także witamina D, którą pod wpływem promioeni słonecznych produkuje nasza skóra. Starajmy się więc jak najczęściej spędzać czas na powietrzu, w promieniach słońva, a dietę wzbogacić o takie produkty, jak mleko, jaja, tran i podroby.

      Doskonałym pomysłem na powrót do formy i wzmocnienie kondycji naszej skóry, paznokci i włosów jest sięgnięcie po suplementy diety, które uzupełnią niedobory witamin i minerałów.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      suplementydiety
      Czas publikacji:
      niedziela, 11 marca 2012 15:41

Wyszukiwarka

Kategorie

Kanał informacyjny

Opcje Bloxa